Beylikdüzü Kanal Tedavisi

Beylikdüzü Kanal TedavisiKanal tedavisi (endodontik tedavi), etkilenen dişin kökünde hasar görmüş dokuların tedavi edilmesi dişin kökündeki kanalların temizlenmesi, enfeksiyonun uzaklaştırılması, kanal duvarlarının belirli maddelerle dezenfekte edilip ve dolgu maddeleriyle doldurulması işlemidir. Kanal tedavisi yapılmazsa enfeksiyon hızla yayılır ve bunun sonucunda diş çekimi gerekebilir. Diş ağrısı, hassasiyet ve gece ağrısı gibi şikayetler genellikle kanal tedavisine ihtiyaç duyulduğunun bir işaretidir.

Dişler de Nasıl Enfeksiyon Oluşur?

Dişin içindeki pulpa dokusu (sinir ve damarlar) hasar gördüğünde dişte enfeksiyon oluşur. Mikropların pulpa odasına girmesine izin vererek enfeksiyona ve hastalığa yol açabilir. Bu durumda pulpa kendini tamir edemez ve bir süre sonra ölür. Tedavi edilmezse, enfeksiyon tarafından üretilen iltihap sonunda kökün ucunda toplanır ve çene kemiğinde apse adı verilen bir duruma neden olur. Bir apse dişin etrafındaki kemiğe zarar verebilir.

Kanal Tedavisi Ne Zaman Gerekli?

beBeylikdüzü Kanal Tedavisi

Kök kanal tedavisi, hasar görmüş veya kötü şekilde enfekte olmuş bir dişi kurtarabilir. Tekrarlanan diş prosedürleri, çürükler, aşınma ve yıpranma, diş eti hastalığı, çatlak dolgular veya travma nedeniyle dişleriniz enfekte olabilir ve hasar görebilir. Diş pulpanız zarar gördüğünde, bakteriler dişinizin içinde hızla çoğalmaya başlar. Bu bir enfeksiyona ve yüzde şişmeye yol açabilir. Bu tedavinin en önemli amacı doğal dişinizi kurtarmaktır ve dişin ömrünü uzatmaktır. Dişlerinizi kaybetmek, ağzınızda başka sorunlara da neden olabilir. Bununla birlikte, kaybettiğiniz dişinizi yapay bir dişle değiştirmek ( implant, kuron-köprü protezi ) için daha karmaşık ve daha fazla maliyet gerektiren diş prosedürlerine ihtiyacınız olacaktır. Bu nedenle dişi kurtarmanın en etkili yolu kanal tedavisidir. Ancak bu tedavinin gerekli olabileceği birçok durum vardır. Bunu göz önünde bulundurarak şu soruları sormakta fayda var;

1. Düzenli ağrı kesici gerektiren, aralıksız ağrılarınız mı var?
2. Dişleriniz ağrıyor, şişiyor veya ağrısız mı?
3. Sıcak içecek veya yiyecek tükettiğinizde ağrı hissediyor musunuz ve soğukla temas ettiğinizde ağrı azalıyor mu?
Tüm bu vakalar, bir dişteki hasarın tedavi gerektirebileceğini göstermektedir.

Kanal Tedavi Yöntemi Ağrılı İşlem mi?

Genellikle bu müdahale ağrılı değildir. Son yıllarda diş hekimliği teknikleri o kadar gelişti ki bu tedavi kolay bir rutin haline geldi. Tedaviden sonra dişleriniz bir süre ağrıyabilir. Böyle bir durumda işlem yapılan bölgede herhangi bir şey çiğnenmemesi ve önerdiğimiz analjeziklerin alınması yeterli olacaktır. Kanal tedavisi sonrası oluşabilecek hafif ağrıların doğal dişin korunması ile büyük ölçüde telafi edildiğini unutmamalısınız.