İmplant Tedavisi Nedir?

İmplant Tedavisi Nedir? Konu hakkında detaylı bilgiler.

•  İmplant uygulama;Çene kemiğine yerleştirilmiş olan ve protez dişlere destek için yapılan yapay diş köklerin adıdır.

Eksik dişlerin yerine yapılan , uzun vadeli ve problem olmadan kullanabileceğiniz titanyumdan yapıların vidalardır.

Uzmanlarımız tarafından steril bir ortamda cerrahi işlemle çene kemiğine yerleştirilmektedir.Uygulamanın ardından implant tamamen çene kemiği ile bütünleşir.Ve üzerine konacak protezi taşıyacak duruma gelir.

Hastanın genel sağlık durumunda sorun olmadığı sürece implant uygulamasını engelleyecek bir üst yaş limiti bulunmamaktadır fakat kemik gelişimi tamamlanmamış çok genç hastalara uygulanması uygun değildir.İmplant anestezi esnasında acı hissedilmeyen bir tedavidir.Aynı zamanda uygulamanın ardındanda sadece normal bir diş ağrısı şeklinde görülmektedir.

İmplant uygulamasının avantajları nelerdir?

Estetik bir görünüme sahip olmak,

Özgüvenin kazanılması ,

İyi çiğneyebilme ve yemek yemede özgürlük

İmplant uygulaması ile başarılı bir tedavi sizi 30 yıla kadar sorunsuz şekilde götürebilir.Fakat kişiye göre diş hekimlerimiz size uygun tahmini zaman dilimini ileticeklerdir.

İmplant uygulaması öncesinde, hastanın öncelikle ağız muayenesi yapılır. İlk aşamada hastanın genel sağlık durumu test edilir, röntgenler çekilir.

Hastanın ağız sağlığı durumu yani diş etlerinin tedaviye ihtiyacı olup olmadığı tespit edilir.Tartar temizliği vs. gibi işlemlerin yapılması gerekiyorsa öncelikle yapılır. Bruksizm yani halk arasındaki adıyla diş gıcırdatma alışkanlığı ya da dişlerini düzenli fırçalayıp fırçalamadığı gibi durumların tanısı yapılır. Yeteri miktarda kemik bulunup bulunmadığı incelenir. Yapılan işlemlerin ardından kemik yapısı yetersiz ise kemik bazı yöntemlerle kalınlaştırılmaya başlatılır. Kemik kalınlaştırma işlemi implant tedavi süresinin uzamasına neden olabilir.

Diş implantı acıtır mı?

Çoğunlukla diş implantı lokal anestezi ile gerçekleştirilir. Fakat genel anestezi de uygulanmaktadır.  Lokal anestezi ve genel anestezinin arasındaki fark, lokal anestezide hasta bilinçliyken, genel anestezide ise hasta uyutulur. Diş implantı uygulamasından sonra çok büyük bir ağrı hissedilmemektedir.