Ortodonti (Diş Teli)

Ortodonti Diş Teli hakkında bilgi

Ortodonti, diş hekimliğinin yüz ve diş düzensizliklerinin tedavi ve teşhisi ile ilgilenen uzmanlık dalıdır.

Ortodontik tedavi, diş, çeneler ve yüz bölgesinde oluşmuş şekil ve görüntü bozuklukları veya uyum problemlerini tedavi eden branştır.

Ortodontik Bozuklukların Olası Nedenleri

Doğumsal anomaliler (dudak, damak yarığı gibi),

Zararlı alışkanlıklar (parmak emme, uzun süre emzik kullanma gibi),

Hatalı fonksiyonlar (ağız solunumu gibi),

Kalıtsal etkenlere bağlı,

Çürük sebebiyle süt dişlerinin erken kaybedilmesi,

Diş gıcırdatma veya düşme, çarpma gibi travmalar,

Ortodontik tedaviler estetik yönden olduğu gibi aynı zamanda ağız sağlığı için de büyük önemi bulunmaktadır.Çapraşık dişlerin temizlenmesi zor olduğundan çürük ve diş eti rahatsızlıklarının oluşmasınada sebebiyet verir.

Diş telleri takılmanın ardından dudak ve yanakların iç tarafında hafif kızarıklar meydana gelebilmektedir. fakat tüm bunlar 1 hafta içinde minimuma inecektir.

Güzel bir gülümsemenin insan ilişkilerindeki önemini ele alırsak sağlık için ve görünüm için bir çok insan ortodontik tedaviyi tercih etmektedir..

Ortodontik tedavide sıklıkla porselen yada metal yapılmış braketler ve teller (dişlere yapıştırılan ve tellerin arasından geçtiği kuvveti dişlere ileten aparatlar) kullanılmaktadır.

Diş tellerinin hangi maddeden olacağına karar verecek kişi Ortodontist olmalıdır

Teller ve porselen braketler estetik olarak hasta mutluluğunu çoğalttığı için daha çok tercih edilmektedir.

Estetik braketler ve teller kullanılarak neredeyse dışarıdan görülmeyecek şekilde tedaviler uygulanmaktadır.

Braket Çeşitleri

Metal Braketler

Günümüzde diş teli/braket dendiğinde sıklıkla akla gelenler metal braketlerdir. Dişlerin üzerine yapıştırılan, yüksek kalite paslanmaz çelikten üretilen metal aygıtlardır. Günümüzde kullanılan metal braketler eskisine göre daha küçük, konforlu ve estetiktir. Braketlerin/ diş telinin ortasından ark teli dediğimiz ince bir tel geçer ve bu tel braketlere elastik veya tel bağlarla tutturulur. Metal braketler, ark telleriyle daha az sürtünmesi nedeniyle daha hızlı tedavi imkanı sağlar. İstenirse elastiklerle renklendirilebilir.

Damon Braketler/ Self Ligating Braketler

Bu tip braketlerde kapaklar vardır ve ark teli braketin oluğu içinde serbestçe kayar. Ark teli braketlere kapaklar vasıtasıyla bağlanır, elastik veya metal bağ kullanılmaz. Sürtünme daha az olduğu için tedavi daha hızlıdır.

Seramik Braketler

Opak beyaz renkteki bu braketler daha az görünür. Rengi daha estetik olmakla beraber, biraz daha büyüktür ve daha fazla yiyecek birikimi olabilir. Kırılganlığı fazladır, daha özenli kullanılması gerekir, bu nedenle erişkin hastalar için daha uygundur. Sürtünmesi biraz daha fazla olduğu için seramik braketlerle tedavi süresi biraz uzayabilir.

Invisalign/ Telsiz Tedavi

Şeffaf hareketli plaklarla yapılan, telsiz tedavi olarak da bilinen ortodontik tedavi türüdür. Kişiye özel şeffaf plaklar üretilir, çapraşıklık miktarına göre plak sayısı değişmektedir.

Lingual Braketler

Dişlerin arka yüzüne yapıştırılan, dışarıdan görünmeyen braketlerdir. Kişiye özel braketler üretilir, bu nedenle maliyeti daha fazladır.

Invisalign tedavisi nedir?

Invisalign Sisteminin her bir yenilikçi özelliği hak ettiğiniz gülümsemeyi ortaya çıkarmak için tasarlanmıştır. Dişlerinizi azar azar hareket ettirmek için özel yapılmıştır, her bir küçük hareket sizi nazikçe, etkili ve hassas biçimde bir sonraki halinize bir adım daha yaklaştırır.

Şeffaf Invisalign alignerlarınız özel SmartTrack malzemeyle kişiye özel yapılır. Dişlerinizin üzerine rahatça yerleşir ve dişlerinizi nazikçe hareket ettirerek ve hatta gerektiğinde onları döndürerek diş hareketinin kontrolünü iyileştirdiği klinik olarak kanıtlanmıştır.

Dişlerinizi düzleştirmenin genel diş sağlığınız üzerinde olumlu bir etkisi olabilir. Alignerlar kolaylıkla çıkarılabilir, böylelikle ağız hijyeninizi korumak için normalde yaptığınız gibi dişlerinizi fırçalamaya ve diş ipiyle temizlemeye devam edebilirsiniz. Daha düz dişler diş çürümesine ve diş eti hastalığına karşı daha az duyarlı olduğundan, hemen daha düz bir gülümsemeye yatırım yapmak gelecekteki yüksek maliyetli diş çalışmalarına olan ihtiyacı azaltabilir. Align'ın yaptığı ankete katılan dental hijyenistlerin %60'ı3 çoğu hastanın Invisalign tedavisi sırasında plak oranına görülür bir azalma yaşadığını kabul etmektedir