Endodonti (Kanal Tedavisi)

Endodonti’nin temel amacı, dişin ağızda uzun vadeli olarak kalmasını sağlamaktır.

Modern teknolojide etkin şekilde tercih edilen endodonti hekimlerinin tedavisi, dişin en derine ilerlemiş çürükleri veya çürükten bağımsız olarak yaşanmış travmalar sebebiyle canlılığını kaybeden dişlere tek seansta acısız bir şekilde kanal tedavisi uygulayıp, dişi kurtarabilmektedir.

Kanal Tedavisi Olunması Gerektiği Nasıl Anlaşılır?

Dişe, ağza alınan bir darbe sonrasında dişin renk değiştirmesi,

Çiğnerken oluşan ağrı ya da rahat çiğneyememe,

Sıcak ve soğuğa karşı hassasiyet,

Özellikle gece olmak üzere bir anda baş gösteren diş ağrısı,

Kanal tedavisi nasıl yapılır?

Öncelikle diş canlı ise lokal anestezi yapılarak diş ve çevre dokulardaki duyarlılığın ortadan kaldırılır ardından radyografi alınarak sorunlu dişin analiz edilir. Hekim tarafından dişin mine ve dentin tabakalarındaki çürüklerden arındırarak pulpaya ulaşılacak boşluk meydana getirilir ve son sistem elektronik aletler kullanılarak çalışma uzunluğunun analiz edilmesi ve radyografi ile teyit edilmesi ile kanallar doldurulur.

Kök kanalı tedavisinin ardından dişin çevre dokularla ilişkisi koparılarak enfeksiyonun yeniden tekrarlanması ve dişin çevre dokularında hasar meydana gelmiş ise onun onarılması amaçlanır.

En son aşama dişin dolgusunun veya gerekiyorsa kuron yapılması aşamasıdır. Hekim dişteki madde kaybına göre dolgu ya da kuron yapılacağına karar verir.

Kanal Tedavisinin Aşamaları Nelerdir?

Lokal anestezi ile diş ve çevre dokuların uyuşturulması,

Kök kanal uzunluğunun apeks bulucu cihazlarla ve radyografi ile tespit edilmesi,

Enfekte mikroorganizmaların kanal içi dezenfektanlar kullanılarak uzaklaştırılması,

Kök kanallarının doldurulması ve üst kısmının restore edilmesi.

Kanal Tedavisi uzman bir hekim tarafından yapıldığı zaman oldukça başarılı bir tedavidir. Eğer diş kanal tedavisi ile tedavi edilebiliniyorsa kanal tedavisi dişin ömrünü uzatan bir işlemdir.